خانه / دسته‌بندی نشده / ضرورت تلاش برای بازاریابی یافته های پژوهشی

ضرورت تلاش برای بازاریابی یافته های پژوهشی



به گزارش ایرنا، محمد مهدی زاهدی عصر یکشنبه در بازدید از پارک علم و فناوری البرزو مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی، افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه را باید گسترش داد و امروز درحوزه بازاریابی پژوهشی رتبه خوبی دردنیا و منطقه نداریم.
وی ادامه داد: اقتصاد مبتنی بر دانش اساس اقتصاد مقاومتی را شکل می دهد که فعالیت های جهاد دانشگاهی نمونه بارز آن است.
زاهدی گفت: مجلس به نوبه خود حمایت های لازم را دارد و دولتمردان نیز باید حمایت کنند.
وی اضافه کرد: امروز آموزش و پرورش در بحث خلاقیت، آموزش عالی در مهارت و پژوهش در بازارمحوری باید تقویت شوند.
زاهدی افزود: کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به نوبه خود با توجه به اهمیت موضوع پژوهش بازدیدهای میدانی از مراکز تحقیقاتی را دراولویت قرارداده است.
وی گفت: این بازدیدها حاکی ازآن است که توانمندی خوبی در تبدیل علم به ثروت داریم و در صنعت نفت و بانک های ذخایر ژنتیکی می توان گام های موثری را در پیشبرد اهداف اقتصادی و علمی در حوزه انسانی،گیاهی و جانوری برداشت.
زاهدی درخصوص مشکل بودجه در بخش پژوهش ادامه داد: جهاد دانشگاهی 80 درصد بودجه خود را با تجاری سازی تامین کرده اگرچه مجلس حمایت لازم را دارد اما باید هرچه بیشتر دربحث تجاری سازی یافته های پژوشی تلاش کرد.
8029/1535خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری



انتهای پیام /*










درباره gohari