خانه / دسته‌بندی نشده / تبدیل تدریجی حمایت از جویشگرهای بومی از مالی به قانونی و بازارسازی

تبدیل تدریجی حمایت از جویشگرهای بومی از مالی به قانونی و بازارسازی



امیرحسین دوایی روز سه شنبه در حاشیه دومین همایش جویشگر بومی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: اگر جویشگرها متکی به اعتبارات دولتی شوند فلسفه وجودی شان از بین می رود. ذات خود پروژه ارزشی ندارد بلکه ارزش آن وقتی است که به استفاده کاربر است.
وی اظهار کرد: وزارت ارتباطات ضمن تداوم حمایت های خود تلاش می کند تا ارتباط بین بازار و جویشگرها به صورت حرفه ای برقرار شود.
دوایی بر لزوم داشتن برنامه اقتصادی از سوی جویشگرها تاکید کرد و گفت: در قدم اول باید اعتماد کاربر جلب شود تا قدم بعدی بتوان از اعتمادسازی، ارزش اقتصادی بدست آورد.
معاون وزیر ارتباطات به سابقه چندین ساله گوگل اشاره کرد و گفت: هیچ پلتفورمی در دنیا نیست که بتواند با گوگل رقابت کند و کسی هم چنین ادعای ندارد.
وی ادامه داد: در بازارهای محلی می توان با گوگل رقابت کرد و مسئولان کره و ژاپن می گویند که این کار صورت گرفته است و ما هم باید با مزیت های محلی به این هدف برسیم.
دوایی ادامه داد که گوگل به راحتی به موضوعاتی از جمله تبادلات اقتصادی، مالی و احراز هویت، دسترسی ندارد و ما باید از مزیت های محلی برای جلب رضایت کاربران استفاده کنیم.
دومین همایش جویشگر بومی با اهداف معرفی دستاوردهای مختلف طرح جویسگر، برقراری تعامل در راستای به استراک گذاری دستاوردها و محصولات مرتبط، امکان یکپارچه سازی محصولات و خدمات و شناسایی فرصت ها و چالش های موجود برای توسعه وبهبود، از امروز ( 2 ابان ماه ) در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، آغاز بکار کرد و تا فردا به کار خود ادامه می دهد.
طرح جویشگر (موتور جستجوی بومی) در زمره طرح‌های ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان سازمان مجری آن تعیین شده است. در طرح جویشگر، حامی طرح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و مسئولیت نهایی تکمیل موفقیت‌آمیز طرح، تأمین مالی طرح، تعیین متولی اجرای طرح (مجری و مدیر طرح) و انجام حمایت‌های قانونی از طرح مصوب را بر عهده دارد. این طرح با چشم‌انداز دستیابی به «بهترین جویشگر در زبان فارسی‌» با ارائه دقیق‌ترین جویش در زبان فارسی و با کیفیت‌ترین سرویس‌های بومی به زبان فارسی تعریف شده است.
مطالعات امکان‌سنجی، بررسی‌های تطبیقی و پژوهش‌های صورت گرفته در خصوص موتورهای جستجو و نیازهای کاربران بومی از پیش‌نیازهای تحقق چشم‌انداز فوق هستند که بخشی از آنها پیشتر به انجام رسیده و در طرح جویشگر ادامه می‌یابند.
علمی ** 1201 **
خبرنگار: عبدالکریم جبارپور* انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










درباره gohari